FRAKT & SNABBA LEVERANSER

Vår målsättning är att paket skickas samma dag för beställningar som görs innan innan kl 11.

Våra paket skickas i första hand med DHL och har en leveranstid på 1-3 dagar.

Våra paket når 80% av Sverige dag 1. I de fall vi skickar mindre paket använder vi oss av PostNord då det är enklare och kostar mindre för våra kunder

Handlar du för över 499 kr så får du fri frakt på din order. För beställningar på lägre summor tillkommer fraktavgift om 59 kr

Ditt paket skickas till en DHL Service Point nära din adress. Leveransen aviseras via sms, se därför till att ange rätt mobilnummer när du gör din beställning

Vi debiterar 350 kr i administrationsavgift för paket som ej hämtas ut och därför returneras till oss

Eventuella förseningar som beror på fraktbolaget ligger utanför vår kontroll och är därför inget vi tar ansvar för

Alla varor du hittar i vår webbutik finns i regel på lager, har en produkt tagit slut så kommer det att framgå vid beställning. Nya varor beställs löpande och om du undrar över förväntad lagerpåfyllnad av en slutsåld vara rekommenderar vi att du mailar vår kundtjänst och frågar. 

KUNDSÄKERHET

Ångerrätt 

Du har alltid rätt att ångra ditt köp hos EllaBaby. Ångerrätten gäller i 14 dagar så kontakta oss så snart som möjligt. För att du ska har rätt att ångra ditt köp ska varan vara säljbar, vilket innebär att den ska vara oanvänd, i oskadat skick och att den återsänds i originalförpackningen. OBS! Ta alltid kontakt med oss via e-post innan ni skickar eventuella returer. Vi hämtar ej ut varor som skickas till fel adress. Fraktkostnader och eventuella fakturakostnader som uppstår vid returnering av varor betalas av kunden. Vi hämtar inte ut varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav. 

Garanti

Privatpersoner har alltid 1 års garanti mot fabrikationsfel. Det är vanligtvis våra leverantörer som sköter denna garanti, så skicka aldrig tillbaka en vara till oss utan att kontrollera med oss först. Vid reklamationer är det EllaBaby som betalar returfrakten. 

Transportskador

Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det ska du direkt reklamera skadan till utlämningsstället. Skulle du upptäcka en skada på varan efter att paketet öppnats så måste du rapportera detta till oss inom 3 dagar från att du tagit emot varan. Skadeanmälningar sker till kundservice@ellababy.se och skicka alltid med en bild på skadan. När vi fått din reklamation så återkommer vi till dig med information kring hur vi löser ersättningsvara. Leverans för ersättningsvaror innebär ingen kostnad för dig. 

BETALSÄTT

KONTOKORT 

Du kan använda VISA och MasterCard för att betala dina varor hos EllaBaby. Sker betalningen med kreditkort så hanteras transaktionen av Klarna för att vi ska kunna garantera en säker och snabb betalningsprocess.

Det svenska företaget Klarna hanterar på ett snabbt, smidigt och säkert sätt verifieringar av kreditkort online. Vid betalning så krypteras ditt kontokortsnummer direkt när dina kortuppgifter är ifyllda. En krypterad direktförbindelse (https) används för kommunikationen som skickas till Klarnas server och när din information sen överförs till banken så används respektive banks egna säkerhetssystem. 

Betalningar genom Klarna innebär således att två kommunikationsvägar är skyddade:

  1. Kommunikation mellan slutkonsumenten och Klarna
  2. Kommunikation mellan Klarna och aktuell bank

SSL-kryptering används för den kommunikation som sker mellan slutkonsumenten och Klarna. 

KLARNA-FAKTURA/DELBETALNING

Du kan betala din order med faktura genom Klarna. Väljer du faktura så tas en snabb kreditupplysning på dig och du får direkt svar på om du godkänts. Handlar du på faktura så skickar vi endast till den adress som du är folkbokförd på. Dessa uppgifter hämtas automatiskt från folkbokföringen när du handlar hos oss. 

Din faktura skickas till den e-postadress du angett och du har 14 dagar på dig att betala räknat från datumet beställningen gjordes. Du behöver inte betala fakturan innan du har fått dina varor. 

Genom att betala 50 SEK av fakturabeloppet omvandlar du automatiskt fakturan till en delbetalning. Därefter kan du själv bestämma vilket belopp du betalar in per månad, så länge det är minst 1/24 av totalbeloppet på fakturan eller lägst 50 SEK. För aktuell information kring siffror och belopp vid delbetalning hänvisar vi till Klarna.se.

Mer information om Klarna faktura här.

KLARNA DELBETALNINGSKONTO

Med Klarnas delbetalningskonto får du möjlighet att själv välja hur stort belopp du betalar in varje månad. Det gör också att alla dina köp genom Klarna samlas på ett konto. På så sätt kommer du bara att behöva tänka på en enda faktura, oberoende av hur många köp du genomför. 

Mer om Klarna delbetalningskonto här.

Villkor för Klarna delbetalningskonto.

OM DU BOR NÅGON ANNANSTANS ÄN I SVERIGE

För beställningar från Danmark och Finland gäller betalningsalternativen VISA, Mastercard och förskottsbetalning.

Oavsett  det totala värdet på din order så tillkommer en fraktkostnad om 199 SEK när du beställer från något av ovan nämnda länder. Paketen skickas direkt till din dörr med UPS och en förväntad leveranstid på 1-5 dagar. UPS tar ut en extra avgift om 200 SEK för leveranser till vad de klassar som “avlägsna områden”. Om detta är aktuellt för din order så får du veta det i kassan när du fyller i ditt postnummer innan du genomför köpet.

EllaBaby följer självklart den svenska distans- och hemförsäljningslagen också vid beställningar från dessa länder. Därför har du även i dessa fall 1 års garanti på alla produkter och ångerrätt i 14 dagar. Skulle du ångra ditt köp står du själv för fraktkostnaderna som tillkommer. 

Lägger du en beställning från Norge får du välja mellan betalsätten VISA, Mastercard och förskottsbetalning.

Kunder från Norge betalar inte svensk moms utan får istället själv stå för norsk moms och eventuella tullkostnader. Varje beställning till Norge innebär att vi tar 349 SEK i fraktkostnad, oberoende av ordervärde. UPS levererar direkt till din dörr och förväntad leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Bor du i ett så kallat “avlägset område” i Norge så får du betala ett frakttillägg om 160 SEK till UPS. Skulle detta gälla din beställning så får du veta det när du anger ditt postnummer i kassan. 

EllaBaby följer självklart den svenska distans- och hemförsäljningslagen också vid beställningar från Norge. Du har därför 1 års garanti på alla varor samt ångerrätt i 14 dagar. Skulle du ångra ditt köp står du själv för fraktkostnaderna som tillkommer. 

PERSONUPPGIFTSLAGEN

Alla våra kunders personuppgifter hanteras i enlighet med de gällande bestämmelserna i personuppgiftslagen, PUL. 

UTSKICK VIA SMS

Mobiltelefonnumret du lämnar vid beställning kan komma att användas av oss för att avisera leveransen eller annan information gällande din order.

TVIST

Skulle det uppstå en tvist så löses den i första hand genom kommunikation med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. I övrigt hänvisar vi till Europeiska kommissionens onlineverktyg för tvistlösning som du hittar här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

JURIDIK

Du måste ha fyllt 18 år för att handla hos EllaBaby. 

Handlar du på ellababy.se så kommer du att få uppge personlig information som ditt namn, din adress, din e-postadress och till telefonnummer. Vid registrering och beställning av varor godkänner du att uppgifterna lagras hos oss så att vi kan använda dem i verksamheten för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund. Dina personuppgifter hanterar vi med största försiktighet och vi garanterar att dina kunduppgifter bara används av ellababy.se, enligt bestämmelserna i Personuppgiftlslagen (PUL 1998:204).

Personuppgiftslagen ger dig rätten att själv ta del av informationen vi registrerat om dig som kund. Skulle informationen innehålla fel, vara ofullständig eller vara irrelevant så har du rätt att begära en rättelse eller borttagning av berörd information. Skulle det bli aktuellt så ber vi dig kontakta oss. 

Reservation

Vi på EllaBaby reserverar oss för eventuella fel gällande priser och specifikationer, vilka vi kan komma att ändra när som helst och utan förvarning. Dessa fel kan till exempel bero på felskrivningar, felaktig information från leverantörer, valutaförändringar eller missförstånd i kommunikation med kund via e-post.

Vid eventuella frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst!

kundservice@ellababy.se